فعل‌های مهم زبان انگلیسی برای مدیران

مشکل یادگیری، همیشه نبودن منابع نیست. گاهی اوقات یادگیری به دلیل زیاد بودن منابع متوقف می‌شود. یکی از مشکلات یادگیری زبان انگلیسی تعدد منابع موجود در این زمینه است.

انبوهی از فهرست‌های طویل از واژه‌های مورد نیاز، کتاب‌های قابل توصیه، کلمات مورد استفاده در کوچه و خیابان و بیمارستان و هتل و فرودگاه و … منتشر شده و همین حجم گسترده توصیه‌ها و منابع است که عملاً گاه موجب توقف ما در یادگیری زبان انگلیسی می‌شود.

سوال مهم این است که: یادگیری زبان انگلیسی را از کجا آغاز کنیم؟

متمم هم مانند دیگران، در این زمینه توصیه‌های خودش را دارد. ما حوزه‌ی خاصی را مد نظر قرار داده‌ایم. کسانی که در جلسات کاری رسمی، شرکت می‌کنند و می‌خواهند به ادبیات کسب و کار مسلط باشند.

حرف زدن در جلسات کاری و مدیریتی،‌ ساده نیست. همانطور که در زبان فارسی هم، بسیاری از ما در صحبت‌های روزمره قوی هستیم، اما در یک جلسه که مدیران مختلف هستند، استرس داریم که چگونه حرف بزنیم که تصویری متشخص و فهمیده و دقیق و باسواد، از خود ایجاد نماییم.

آنچه در قسمت پایین این نوشته می‌بینید فهرستی از حدود ۹۰ فعل است ما به عنوان حداقل مورد نیاز برای یادگیری زبان انگلیسی برای کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم. با بررسی‌های ما، کسی که به عنوان مدیر در یک جلسه شرکت می‌کند برای درک مطالب و همینطور حرف زدن درست، حداقل باید این واژه‌ها را بشناسد. عملاً با دانستن این ۹۰ مورد، او فراتر از یک فرد متوسط در جلسات حاضر خواهد شد.

ما در روزهای آینده،‌ هر روز، یکی از این افعال را با هم مرور می‌کنیم و جملات مرتبط با آن را می‌خوانیم و می‌بینیم. پس از تکمیل یادگیری این ۹۰ فعل، به صحبت‌های مدیران مختلف جهان – ابتدا در حد جمله و سپس در حد جلسه و سخنرانی – گوش خواهیم داد تا اعتماد به نفس و تسلط بیشتری برای یادگیری زبان انگلیسی پیدا کنیم.
  

اگر در مثال‌ها و جملات این سری آموزشی، کلمات و مفاهیمی دیدید که با آن آشنا نیستید، نگران نباشید. این تجربه دقیقاً شبیه تجربه‌ی مدیر جوانی است که به همراه همکارانش، در یک جلسه‌ مذاکره بین‌المللی شرکت کرده. این فضا به تدریج، خود به خود، یادگیری را تسهیل خواهد کرد.

فهرست نود فعل پرکاربرد برای یادگیری زبان انگلیسی مورد نیاز در کسب و کار

——————————————————————-

accept  add  admit

 advertise  advise  afford  approve

 authorize avoid  borrow build  buy

 calculate  cancel  change  charge  check  choose

complain  complete  confirm  consider  convince

count  decide  decrease deliver  develop  discount

dismiss dispatch  distribute  divide  employ

encourage  establish  estimate  exchange  extend

fix fund improve increase inform install invest

invoice join lend lengthen lower maintain

manage measure mention obtain order

organize owe own pack participate

pay plan present prevent process

produce promise provide purchase raise

reach receive recruit reduce refuse reject remind

remove reply resign respond return rise sell send separate

shorten  split  structure  succeed  suggest

برخی از افعال فوق، هم اکنون در متمم معرفی شده‌اند که برای مطالعه آنها، کافی است روی لینک مربوط به آنها کلیک کنید. طی روزهای آینده، کلیه فعل‌های پیشنهادی فوق برای یادگیری زبان انگلیسی، معرفی و آموزش داده خواهند شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
********************* دوشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:06 ق.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد